Diyet, Diyetler, diyet programı, ender saraç » Blog Archive » Ceviz damarları açıyor
Logo Background RSS
Blue Theme Green Theme Pink Theme Black Theme Red Theme

Reklam

Ceviz damarları açıyor

  •  İspanyol uzmanlar tarafından yapılan araÅŸtırmaya göre, öğünler sonunda yenen belli miktarda ceviz, yaÄŸlı besinlerin damarlara verdiÄŸi zararı önlüyor.

    Amerikan Kardiyoloji Üniversitesi’nin dergisinde yayımlanan araştırmada, 24 kişiye bir hafta boyunca yağ oranı yüksek salam ve peynir içeren öğünler verildi.

    Araştırmaya katılanların yarısına öğün sonlarında 5 çay kaşığı zeytinyağı, diğerlerineyse 8 adet ceviz verildi. Yapılan testler, hem zeytinyağı hem de cevizin yağlı besinlerin damara verdiği zararı azalttığını gösterdi.

    Araştırma ayrıca cevizin damarların esnekliğini de koruduğunu ortaya koydu. Cevizin bu özelliğiyle, damar sağlığı için zeytinyağından da faydalı olduğu vurgulandı.

    Yağlı besinlerin yol açtığı damar sertliği, felç ve kalp hastalıklarının temel nedenleri arasında gösteriliyor.

Yorum Yaz