Logo Background RSS
Blue Theme Green Theme Pink Theme Black Theme Red Theme

Omega-3 bunamayı önlüyor

  •  Omega-3 yaÄŸ asitlerinin, ileri yaÅŸlarda Alzheimer hastalığının geliÅŸme riskini azalttığı belirtildi.
         
         Boston’daki Tufts Üniversitesi uzmanlarının, yaÅŸ ortalaması 75 olan bin 137 kiÅŸinin kan örneklerinde yaÄŸ asidi ölçümü yaptığı araÅŸtırmada, deneklerin beslenme alışkanlıkları 10 sene boyunca izlendi. 10 yılın sonunda yapılan incelemelerde, deneklerden Omega-3 yaÄŸ asidi açısından zengin beslenen kiÅŸilerde bunama ve Alzheimer geliÅŸimi riski diÄŸer deneklere göre yarı yarıya daha az bulundu.
         
         AraÅŸtırmacılar, özellikle Omega-3 yaÄŸ asitlerinin en önemlilerinden biri olan DHA seviyesinin (beyin sıvısındaki serotonin seviyesine katkıda bulunuyor) önemine dikkat çekiyor. Bu çalışmada elde edilen sonuçlar, geçtiÄŸimiz temmuz ayında Archieves of Neurology Dergisi’nde yayınlanmış olan bir diÄŸer çalışmanın sonuçlarıyla da uyumlu.
         
         Bu araştırmada da yaşları 65-94 arasında değişen katılımcıların beslenme alışkanlıkları incelenmişti. Omega-3 yağ asitleri daha yüksek olan grupta Alzheimer hastalığına yakalanma riskinin yüzde 60 oranında daha az olduğu tespit edilmişti.
         
         Omega-3 yaÄŸ asitlerinin beynin saÄŸlıklı fonksiyonları için gerekli olduÄŸu bugüne dek biliniyordu elbette. Ancak araÅŸtırmacılar bu yaÄŸ asitlerinin sadece unutkanlığa deÄŸil depresyona da iyi gelebileceÄŸini savunuyor. AraÅŸtırmacılar özellikle DHA’nın depresyona karşı etkili olarak kullanılabileceÄŸini düşünüyorlar. Bu konudaki araÅŸtırmalar halen devam ediyor.
         
         Öte yandan, hafıza ve konsantrasyon sorunlarına karşı yaygın kullanımı olan ginkgo biloba bitkisiyle yapılan yeni bir çalışma ilginç sonuçlar ortaya koydu.
         
         ABD’de geçen ay düzenlenen Society for Neuroscience Kongresi’nde açıklanan araÅŸtırma, UCLA Nöropsikiyatri Enstitüsü’nde yapıldı. YaÅŸa baÄŸlı hafıza sorunları yaÅŸayan 45-75 yaÅŸ arasındaki hastaların ikiye ayrılarak incelendiÄŸi araÅŸtırmada bir gruba ginkgo biloba ekstresi verilirken, diÄŸer gruba plasebo (boÅŸ ilaç) verildi. 6 aylık kullanımdan sonra ginkgo biloba kullananlarda hafıza fonksiyonlarının daha iyi olduÄŸu fark edildi.
         Araştırmacılar, ginkgo bilobayla yapılan önceki çalışmaların genelde 12 hafta civarında sürdüğünü ve daha uzun süreli kullanımların tercih edilmesi gerektiğini vurguluyor

Yorum Yaz